19 kwietnia 2020

Polska gędźba klubowa w słusznej sprawie

Przedstawiamy dwa kawałki polskiej gędźby klubowej (gędźby czyli muzyki) związane z naszą sprawą, sprawą zmiany ustroju. Pierwszy z nich jest związany z Różą Edwardowną Luksemburg, a drugi z Edwardem Adamowiczem Gierkiem.

Utwór pt. „Róża Luxemburg” wykonawstwa Mesmerisy, wydany 1997 roku, jest w stylu psytrans. Kto by pomyślał, że Róża Luksemburg będzie miał swój utwór. Ba, nawet nie utwór, ale i zabawę. W 1997 roku w Warszawie odbyła się zabawa z gędźbą elektroniczną pn. „Róża Luxemburg Universal Future Music Festival” (możliwe, że było tych zabaw więcej w latach 1995-1997). Pierwotnie impreza miała się odbyć w byłych Zakładach Wytwórczych Lamp Elektrycznych „Polam-Warszawa” im. Róży Luksemburg, ale ostatecznie odbyła się w Centralnym Klubie Studentów Politechniki Warszawskiej „Stodoła”. Zapewne stąd nazwa, ale przy okazji promuje on postać Róży Edwardowny Luksemburg.
Utwór „Róża Luxemburg” pochodzi ze składanki z utworami granymi właśnie na tych zabawach. Czasami występuje też pod innym tytułem „Transmigration of souls”.
Zdarzyło się że utwór ten leciał w Polskim Radiu. 17 lutego 2020 w Programie 3 Polskiego Radia w słuchowisku „Annały Migały” zagrano ten utwór.


Czytaj również: Przewodnik Lewicy Narodowej po Berlinie (cz. 3/7): upamiętnienia Luksemburg

Drugi kawałek to wycinek z zapisu z zabawy w Klubie „Protector” w Głogowie. 25 października 2003 DJ Czopka (ob. DJ Inox) podczas swojej wejściówki wykorzystał słynne przemówienie Edwarda Adamowicza Gierka. Być może niezamierzenie, ale jednak w ten sposób oddał mu cześć.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza