1 maja 2019

Ostatnie państwowe spółki PKS

Ze 179 przedsiębiorstw Państwowej Komunikacji Samochodowej zostało niewiele. Większość została zlikwidowana, sprywatyzowana lub usamorządowiona. Ostatnio białopolski Rząd zapowiedział powrót połączeń autobusowych, ale bynajmniej nie oznacza to jakiejkolwiek zmiany w rozwalaniu państwowych spółek PKS.

Zapowiedzi Jarosława Aleksandra Rajmundowicza Kaczyńskiego z lutego 2019 o przywracaniu połączeń autobusowych na wsiach mają się nijak do ostałych się jeszcze państwowych spółek PKS. Przykładowo, w całości państwowy PKS Gniezno został postawiony w stan upadłości i od 1 trawnia 2019 zlikwidował wszystkie regularne kursy, PKS Częstochowa został postawiony w stan likwidacji w październiku 2019.

Poniżej lista spółek dawnej Państwowej Komunikacji Samochodowej wciąż będących własnością państwa. Nie uwzględniono spółek w likwidacji i upadłości. Przez państwowe rozumiane jako własność Skarbu Państwa, a nie jednostek samorządu terytorialnego.

Całościowo państwowe: Ostrowiec Świętokrzyski, Ostrów Wielkopolski, Warszawa.
Całościowo państwowe, nie prowadzące przewozów: Katowice (towarowy).
Częściowo państwowe: Wrocław (54,52%), Zielona Góra (49%), Mrągowo (49%), Przemyśl (18,87%), Wołów (9,5%), Dębica (4,48%), Chojnice (2,03%).
Częściowo państwowe, nie prowadzące przewozów: Katowice (4,73%).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz