Zapowiedzi Jarosława Aleksandra Rajmundowicza Kaczyńskiego z lutego 2019 o przywracaniu połączeń autobusowych na wsiach mają się nijak do ostałych się jeszcze państwowych spółek PKS. Przykładowo, w całości państwowy PKS Gniezno został postawiony w stan upadłości i od 1 trawnia 2019 zlikwidował wszystkie regularne kursy, PKS Częstochowa został postawiony w stan likwidacji w październiku 2019.
Poniżej lista spółek dawnej Państwowej Komunikacji Samochodowej wciąż będących własnością państwa. Nie uwzględniono spółek w likwidacji i upadłości, jeśli nie prowadzą przewozów. Przez państwowe rozumiane jako własność Skarbu Państwa, a nie jednostek samorządu terytorialnego.
Całościowo państwowe: Częstochowa (w likwidacji), Ostrowiec Świętokrzyski, Ostrów Wielkopolski (w likwidacji), Warszawa.
Całościowo państwowe, nie prowadzące przewozów: Katowice (towarowy).
Częściowo państwowe: Wrocław (54,52%), Zielona Góra (49%), Przemyśl (18,87%), Wołów (9,5%), Dębica (4,48%), Chojnice (2,03%).
Częściowo państwowe, nie prowadzące przewozów: Mrągowo (49%), Katowice (4,73%).
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza